Jaki był ten 2020 rok dla branży KEP?
Rynek kurierski w Polsce jest jednym z najprężniej rozwijających się segmentów sektora logistycznego w Europie. Przewidywany średni wskaźnik wzrostu rocznego w Polsce za lata 2019-2023 będzie wynosić 10,8 proc., co daje nam pierwsze miejsce nie tylko w Europie ale i na świecie. Za taki stan rzeczy odpowiada głównie rynek e-commerce, czyli handel elektroniczny. Szacuje się, że w zeszłym roku około 34% Polaków dokonało zakupu poprzez platformy e-commerce produktów, których do tej pory nie kupowało przez internet. To pokazuje jaka jest skala całego e-biznesu i w jakim tempie może się on rozwijać. A rozwój jest i będzie jeszcze przez najbliższe lata dynamiczny i niekiedy skokowy.
W raporcie o “E-commerce w Polsce 2020” (Gemius) w ubiegłym roku prawie 76 proc. respondentów zadeklarowało robienie zakupów online. Zatem rok do roku ich udział zwiększył się o prawie 14 proc. Dodatkowo branża e-commerce bardzo fajnie i szybko reaguje na sezonowe szczyty sprzedaży takie jak Black Friday, Cyber Monday, i inne. Notuje się w tych dniach – a czasami już tygodniach wzmożony ruch również w branży KEP. Zatem miało można stwierdzić, że korelacja dynamicznych wzrostów w segmencie e-commerce ma bezpośredni wpływ na branże KEP i jej rozwój. Sprzedaż online i branża kurierska są już w tej chwili zintegrowane ze sobą w 100 proc., jest to więc jedno środowisko w którym jeden jego uczestnik nie może już funkcjonować poprawnie bez drugiego.
Firmy kurierskie bardzo szybko zareagowały na taki obrót spraw. Dodatkowo do wprowadzenia znacznych innowacji w zakresie wysyłki, obsługi klienta, płatności zmusiła ich niejako sytuacja pandemiczna. Dzięki czemu wprowadzono chociażby:
– płatności bezgotówkowe u kuriera,
– bezkontaktowa dostawa w tym bezdotykowe potwierdzenie odbioru
– aplikacje mobilne takie jak inpost mobile pozwalające na sprawne odbieranie paczek z paczkomatów
– skokowy wzrost liczby paczkomatów oraz punktów odbioru
W zeszłym roku zauważono wzmożony ruch jeśli chodzi o otwieranie nowych punktów nadawania i odbioru paczek. Podmioty takie jak LS Kurier, które dysponują odpowiednim zapleczem technicznym (własne systemy informatyczne) bardzo dynamicznie pozyskują nowe punkty kurierskie rozwijając w ten sposób swoją sieć franczyzową. Otworzenie własnego punktu kurierskiego nigdy nie było prostsze. Wystarczy posiadać lub wynajmować lokal, komputer i dostęp do internetu.
Punkt kurierski franczyza
Możemy stwierdzić, że perspektywa do rozwoju branży KEP w Polsce jest bardzo dobra. W roku 2021 przewidujemy dalsze wzrosty jeśli chodzi o rynek e-commerce co będzie miało bezpośredni wpływ na naszą branżę. Zatem jeśli prowadzicie własny biznes i chcielibyście podjąć współpracę w zakresie otworzenia punktu kurierskiego to serdecznie zapraszamy do kontaktu -> otwórz własny punkt kurierski franczyza